Факултет за примењени менаџмент, економију и финансије (МЕФ)



MEF - Fakultet za 21. vek

УПИС

АктивностиАлумни клуб

Никола Јањић

Никола Јањић

Компанија: American fun

Позиција: оснивач

Брат и ја смо рођени усред рата у Сарајеву 1991. године  и одатле смо морали да пребегнемо у Србију. Да бисмо помогли нашој породици да расте, почели смо да радимо са њима на пијаци кад смо имали само 5 година.Како је економска ситуација почела да се опоравља, кренули смо у школу, а истовремено и да тренирамо ватерполо.Тренирање ватерпола захтева огромну посвећеност и рад, а самим тим и доста такмичења. Већину дана били смо посвећени ватерполу, а остатак дана школи те нисмо имали времена за дружење.Тренирајући  ватерполо 9 година, осећали смо велику потребу да излазимо и да се забављамо. Све је почело са малим журкама које смо почели да организујемо са 18 година, желећи  да најпре за себе направимо дешавања и забаву.

Организовање журки нам се доста свидело, па смо почели да продајемо улазнице за различите фестивале у Србији као и ближим земљама у Европи. Почели смо да градимо продајни тим, и да креирамо креативне начине рекламирања као и дистрибуције карата.Радећи оно сто волимо, почели смо да правимо добре резултате и да добијамо различите понуде сада од туристицких агенција. Са жељом да путујемо, придружили смо се једној од највећих агенција у Србији, Гранд Турс, да постанемо њихови пројект менаџери и да оснујемо департман путовања за младе, посто га они тада нису имали.Ускочили смо са великом жељом у пројекат иако смо увелико кренули на факултет и основали фирму за прављење догађаја од пар стотина до неколико хиљада људи, сто је укључивало различите тематске журке, журке факултета као и Нове године.Жељни успеха, у прве 2 године направили смо највеће групе на острву Закинтос, што нам је дало огромно искуство. У међувремену, прве године рада са агенцијом, отворили смо и ноћни клуб Мајами у Новом Саду, са жељом да правимо сличне журке као и у Студиу 54 у Њујорку. На нашим журкама били су неки од најпознатијих ди-џејева са Балкана, један од њих је и Гео Да Силва, али нажалост, након 10 месеци смо морали да затворимо клуб јер нисмо имали довољно искуства у бизнису, и у то време смо били у великом дугу, а у исто време смо одлучили да напустимо факултет због превише додатних обавеза.Сада, већ имајући довољно искуства, одлучили смо да отворимо нашу туристичку агенцију са фокусом на путовања за младе. Поред тога направили смо партнерство са једном од највећих туристичких компанија "Балкан Фан", са жељом да заједно организујемо путовања.Поред тога, желео сам да наставим студирање, и упознавши Павла, сазнао сам да је његова породица оснивач факултета МЕФ, одлучио сам да се уписем на факултет.Био сам одушевљен да поред похађања редовних часова, имам и опцију учења на даљину. Одушевљен сам био простором факултета, модерном и брзом администрацијом као и локацијом факултета. Предмети које сам имао на факултету су јако корисни и имају доста позитивног утицаја на студенте. За мене је Рачуноводство било од великогзначаја, јер ми је помогло да савладам финансијску терминологију и на тај начин утицало на моју финансијску интелигенцију.Такође, похвалио бих то што Факултет стално организује стручну праксу. Претходно студирајући Природно-математички факултет у Новом Саду, односно програмирање, били смо "обасути" теоријом. На МЕФ-у било ми је драго да поред теорије, далеко више има праксе.Желећи промену, 2016. године у мају, одлучио сам да се преселим у САД, у "лов" на своје снове. Тражећи начин да градимо успех у Америци, основали смо „Саутсор“, компанију која се бавила аутсорсингом софтвера. Спајали смо наше америчке компаније са компанијама у Србији које су много квалитетније и по доста нижим ценама градили софтверске производе за њих.Финансијски се нисмо се пронашли у томе, па смо пре 2 месеца одлучили да затворимо фирму. Размишљајући шта је то што знамо да радимо, и увидевши да концепт путовања који смо правили у Европи, у Америци фактички не постоји, одлучили смо да оснујемо „Американ Фан“, која би организовала исти концепт путовања по Америци на много вишем нивоу, узимајући у обзир да Америка има 20,5 милиона студената (Србија има само 500.000).Има доста изазова, јер нико до сада није направио сличан концепт, први корак нам је crowdfunding кампања, која ће нам помоћи да стекнемо поверење наших партнера као и будућих инвеститора у наш пројекат.