ШТА ЈЕ БРЕНД? Шест формула које дефинишу бренд
Постоји велики број дефиниција којима се објашњава шта је бренд. Једна од најкраћих дефиниција је: бренд је назив који утиче на купце. Јединствен асоцијативни потпис је једна од основних мисија бренда. Те асоцијације утичу на стварање додатне вредности бренда, као и за ширење свести о бренду. Бренд нам помаже да уочимо идентитет одређеног производа или услуге, као и да препознамо његове вредности.
БРЕНД / ЛОГО
Бренд није лого.
Логотип је графички симбол бренда.
БРЕНД / РОБНА МАРКА
Робна марка услед довољно опстанка на тржишту постаје бренд.
БРЕНД / КОМПАНИЈА
Када известан број клијената доживљава производ или услугу као јединствену и квалитетну, за компанију се може рећи да има бренд.
БРЕНД / ТРЖИШТЕ
Формирање бренда се дешава у свести потрошача. Само постојање на тржишту није гарант квалитета. Свест о бренду јесте.
БРЕНД / ПРОИЗВОД
Производи стоје на полицама а брендови у свети потрошача.
БРЕНД / РОБА
Роба се нуди, бренд се тражи. Роба је безлична, а бренд је персонализован. Роба служи продавцу, а бренд потрошачу.
Доц. др Александар Брзаковић
менаџер за иновације и брендирање факултета