Новости 2 Студентски профил Moodle
МЕФ
27. Јул 2016 / 14:59    4030 Views  

Дизајн је спој заната, уметности и услужне делатности Dechkotzar

Графички дизајнер Никола Радојчић, који заједно са братом Ненадом стоји иза београдског модног концепта "Dechkotzar", тврди да се њихов бренд развио захваљујући томе што су били стрпљиви, а да данас почива на тежњи да сви који раде са њима, имају осећај да стварају за себе, а не за другога

Каже се да је за човека најбољи посао онај који би он радио и "за џабе". Тачније, најлепше је оно занимање које га покреће, инспирише и оплемењује до те мере да је спреман да га упражњава и без новчане надокнаде. А када такав један ангажман, оно што радите из љубави и ентузијазма, успете да преточите у успешан бизнис, можете беспоговорно рећи да сте владар осећаја који каже да сте у животу начинили нешто веома значајно. Графички дизајнери Никола и Ненад Радојчић су 2001. године осмислили бренд "Dechkotzar", који је настао као серија мајица урађених за музички бенд "Ред Змаја". Данас су, када је реч о моди, постали синоним за урбану страну Београда.

Шта је била ваша амбиција када сте покренули концепт "Dechkotzar"?

- Када смо покретали целу причу, у овој земљи није било толико избора и брендова као данас. Ако си хтео да имас добру мајицу, морао си да се довијаш да ти је неко доноси из иностранства, или да евентуално овде нешто купујеш, што је било поприлично скупо. Како смо се увек ложили на уникатне ствари и мајице, идеја је била да направимо нешто што ће бити препознато као оригинално и другачије, а уједно и приуштиво и прилагођено овдашњим платежним могућностима. "Dechkotzar" нам је такође увек био вентил од текућих дизајн послова и као такав нам је увек био и највећи изазов, али и сатисфакција.

MEF Fakultet - Blog - dečko car

Сматрате ли да сте, гледано из данашње перспективе, превазишли циљ који сте себи првобитно поставили?

- Оно у чему смо свакако успели је да смо опстали и проширили се. Остали смо упорни и истрајни у ономе што смо радили, а сам циљ није никада био зацртан. Прича се проширила и бренд се изградио тако што смо били стрпљиви и расли мало по мало. Није да ми нисмо знали да би било добро да имамо радњу, али је нисмо тражили, већ је дошла сама по себи. Да нам је неко пре седам, осам, десет година рекао да ће данас све ово овако изгледати, мислим да бисмо се задовољно насмејали и помало не би могли да верујемо.

"Dechkotzar" је препознатљив урбани бренд. Које су најважније фазе развијања једног бренда на његовом путу до признатог на тржишту?

- Препознатљив визуелни израз и идентитет, као и прича коју носи са собом. Од самих производа, до паковања и ситних детаља. Оно на чему смо инсистирали од почетка и на чему доста радимо, а уједно нам задаје и највеће проблеме, јесте продукција висококвалитетних производа. Сваки бренд мора да буде квалитетан, препознатљив у неким опште прихваћеним оквирима, али и оригиналан како би се издвојио од конкуренције.

У који сегмент вашег деловања улажете највише материјалних добара и због чега?

- Да сами нисмо дизајнери, то би свакако био дизајн. Пошто га нас двојица у "Dechkotzar-u" радимо за плату, онда имамо простора да улажемо у нове материјале, кројеве, да не штедимо на штампи и да експериментишемо. Кад год радимо нешто ново, волимо да сагледамо какве су нам могућности и шта све нови добављач и штампар могу, па на основу тога гледамо да максимално искористимо понуђене могућности. Цена у свим тим преговорима долази на крају и заиста не штедимо ни на чему када је реч о производњи и продукцији.

MEF Fakultet - Blog - Decko car

Дизајн је много важна ставка у свету који конзумирамо. Како доживљавате успешан дизајн - је ли то онај који доноси профит?

- Дизајн сматрамо спојем заната, уметности и услужне делатности. Успешан дизајн треба да буде профитабилан у сваком смислу, како дизајн студију који је ангажован, тако и ономе ко вас је као дизајнера ангажовао. Успешан је ако сте клијенту решили проблем и задатак који је био пред вама. У смислу директне повезаности дизајна и продаје неког производа постоје примери одличног дизајна, који једноставно не раде посао. Исто тако, много је и примера обичних, па чак и лоших решења на успешним производима и брендовима. То је једноставно део нечијег идентитета, и нечега на шта је крајњи конзумент навикао у склопу свих вредности које један бренд може да има. Самим тим су задаци редизајна компликованији и понекад много тежи него креирање бренда од старта.

Већина нас, условно речено, има амбицију да "ради за себе, не за друге". Из вашег угла, шта је неопходно да знамо у реализацији такве амбиције?

- То је та ситуација са којом се често сусрећемо: Ко бисмо желели да будемо, шта други мисле да смо и шта заправо јесмо. Успети све то избалансирати значи и постићи некакав успех. Радити за себе значи имати много већу одговорност и много више обавеза, али су и резултати другачији и далеко бољи. Због свега што смо прошли и колико смо радили, гледамо да људи који раде са нама имају добре услове и да су поштовани, како би се осетили као да раде за себе а не за другога. На крају све то зависи и од амбиција и схватања себе.

MEF Fakultet - Blog - dečko car

Повезане странице