ТОП 10 ПОСЛОВНИХ ВЕШТИНА КОЈЕ ЋЕ БИТИ ТРАЖЕНЕ ОД ВАШЕ ДЕЦЕ
Дигитална револуција – аутоматизација, дигитализација, флуидна тржишта намећу нове стандарде… а образовање је постало некомпатибилно са тим променама у које нужно идемо.
21 век је увелико у току а високо образовање је и даље у складу са стандардима 20.века. Последњих 200 година систем образовања се није драстично променио. Стога је трансформација високог образовања круцијална потреба.
Нови пословни процеси се не поклапају са системом школовања које је било актуелно до сада.
Дизајн наставе, мултимедијални садржај и аналитика података су од виталног значаја за будућност едукације младих. Образовање је пресудно за управљање изазовима који предстоје.
Поред образовања у стручној области, неопходно је да се стичу и вештине. И баш свест о прављењу разлике између знања и вештина ће разликовати будуће експерте.
Најновије истраживање Future of Jobs Report 2020, World Economic Forum истиче ТОП 10 ВЕШТИНА које ће бити неопходне, поред стручних знања стечених на факултету.
1. РЕШАВАЊЕ СЛОЖЕНИХ ПРОБЛЕМА
2. КРИТИЧКО РАЗМИШЉАЊЕ И АНАЛИЗИРАЊЕ
3. КРЕАТИВНОСТ, ОРИГИНАЛНОСТ И ИНИЦИЈАТИВА
4. АКТИВНО УЧЕЊЕ И УСАВРШАВАЊЕ
5. АНАЛИТИЧНО РАЗМИШЉАЊЕ И ИНОВАЦИЈЕ
6. ЛИДЕРСКЕ СПОСОБНОСТИ И ДРУШТВЕНИ УТИЦАЈ
7. КОРИШЋЕЊЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ, МОНИТОРИНГ И КОНТРОЛА ПРОЦЕСА
8. ТЕХНОЛОШКИ ДИЗАЈН И ПРОГРАМИРАЊЕ
9. РЕЗИЛИЈЕНТНОСТ, ТОЛЕРАНЦИЈА НА СТРЕС И ФЛЕКСИБИЛНОСТ
10. РЕЗОНОВАЊЕ И ИДЕЈНО ОСМИШЉАВАЊЕ
4.0 Технолошка револуција проузроковала је нужност промена у систему образовања. Schools of the Future је дефинисала неке од водећих стандарда. У наставку следе неки од занимљивости у којем смеру иде трансформација образовања.
STEAM начин образовања је јединствен програм у којем ученици не уче дисциплине одвојено, него кроз пројекте истовремено добијају знања из свих области које су обухваћене овом скраћеницом. Дакле STEAM је акроним за Science, Technology, Enginering, Arts, Mathematics.
У Вијетнаму је отворена прва академија овог типа 2017 године. Академија ТЕКY је конципирала наставу тако да 80% времена у учењу је у интеракцији са технологијом.
Финска се високо котира по квалитету образовног система. Посебан фокус је на наставу орјентисану на социјални свест, активне грађане – који учествују у креирању политика и предузетништво.
Школски програм за младе предузетнике даје ученицима прилику да раде у групама како би изградили осећај за тимски рад, потом да креирају идеје за развој сопственог предузећа и потом да се са тим идејама такмиче на националним такмичењима.
Сања Ђурђевић MA
social policy / business and human rights