Новости Студентски профил Moodle
МЕФ
18. Јануар 2018 / 04:34    4228 Views  

Како победити трему? Савладај вештине јавног наступа

Да ли ти се десило да ти руке дрхте, глас се промени, а у грлу се створи „кнедла“ када треба да причаш пред више људи? Своје покрете не препознајеш, срце убрзаније куца и чини ти се да не владаш својим телом. Све је то због треме. Трему имају и они најбољи – али знају како да се изборе с њом и да им се то не манифестује понашањем.

Сјајна околност је то што можеш савладати вештину успешног јавног наступа! Јавни наступ може бити и пред петоро и пред хиљаду људи, и пред публиком у истој просторији и посредно – путем камере. Сваки од видова јавних наступа сличан је јер је потребна припрема, сигурност и познавање циљне групе којој се обраћамо, али се исто тако сваки разликује по начину извођења – и говором и телом.

Како би неко био успешан говорник, осим талента за беседништво, треба да познаје и технике јавног наступа, вербалну и невербалну комуникацију и друге битне одлике. Трема је незаобилазан фактор – она говори да смо одговорни и да нам је до нечег стало. Свима нам је познат израз „позитивна трема“ – управо је то она која нас подстиче да будемо бољи и успешнији. Уколико нежељене ефекте треме научимо да контролишемо и преусмеримо у добром смеру, онда смо на правом путу.

Савремено пословно окружење суочава се са динамичним протоком информација и мањим опсегом времена за читање опширних писаних предлога. Компаније обично због уштеде времена као једног од најважнијих ресурса најпре очекују презентовање идеје пријављених, а на основу тога касније изаберу којим идејама и пројектима ће се подробније посветити. Из тог разлога, пожељно је да менаџер, економиста, графички дизајнер, програмер и др. поседује и одличне презентационе вештине којима ће представити своју понуду и тиме заинтригирати страну с којом преговара за детаљније упознавање са пословним предлогом који нуди.

Напредак ИТ-а омогућио је и онлајн преговоре, као и видео-укључења на различитим видовима скупова попут конференција, самита и сл. Такође, портпароли компанија и институција често непосредно пре неког јавног саопштења буду упућени да је то договорено, те морају бити и самоуверени и спремни да се за кратко време припреме за наступ а да оставе снажан позитиван утисак.

МЕФ факултет са модерним образовним концептом студенте припрема за такве околности које их очекују кад се запосле кроз практичан рад на часовима и путем радионица. Препознајући жељу и зрелост средњошколаца да учествују у оваквим интерактивним часовима ради стицања пословних вештина и пре почетка студија, МЕФ организује овакве програме и за средњошколце – и то бесплатно!

Одлична прилика да учествујеш је већ током зимског распуста. У оквиру циклуса радионица Зимске креативне радионице 2018. МЕФ је припремио и Радионицу јавног наступа. Видимо се на МЕФ-у!

Милена Сретић, дипл. проф. јез. и књиж. и Немања Стојковић, дипл. менаџ.

Повезане странице