ЛЕТЕЋИ АУТОМОБИЛИ
Јапанска компанија Sky Drive, 25. августа 2020. тестирала је први пробни лет летећег аутомобила са возачем-пилотом. Возило названо „СD-03“ је са полетело са једним возачем са полигона Тоyота и кружило 4 минута око терена.
За само две године од оснивања фирме, догодио се први пробни лет. Из компаније Sky Drive најављује да ће већ за три године, овакви аутомобили постати доступни на тржишту.
Најављује се да је идеја да аутомобили постану приступачно превозно средство. Цена ће опадати како се прозиводња односно број возила буде увећавао. Циљ Sky Drive-а је да се у пренасељеном Токију, до 2050. године - омогући стизање за десетак минута до било којег дела града.
Кинеска компанија Terrafugia најављује возило Transition које се у року од један минут претвара из аутомобила у авион и има два путничка седишта. Terrafugia најављује и још један тип транспортног возила који садржи три дела (већи модел који може да носи камион или авион са крилима).
Главни спор и делимична препрека ове „летеће револуције“ јесте комуникација пилота-возача обзиром да се у ваздуху не могу поставити саобраћајни знаци.
План је да се све доступне технологије укључе као и истраживачи, компаније и агенције како би се остварила револуција ваздушне мобилности.
Урбана трансформација доводи до тога да ће домет ваздушног таксија омогућити децентрализацију у потпуности. Шта то конкретно подразумева? То значи да седиште радног места не мора бити у пословним зонама, док ће запослени бити ти који ваздушном зоном могу лакше да се транспортују до радног места.
Градови постају све виши, стога ће се умножавати број кровних места на којима могу да слете летећа возила. Мањи број друмског возила додатно ће реорганизовати инфраструктуру градова и повећати простор за зелену површину. Дизел гориво ће уз летеће и електричне аутомобиле постати прошлост.
Сања Ђурђевић MA
social policy / business and human rights