Дејан Веселинов, оснивач компаније „Veselinov Tourism Consulting“ и бивши PR и директор Туристичке организације Београда, одржао је ангажованао и интересантно предавање које је, због активног учешћа студената и обиља различитих питања, продужено изван планираног времена.
Фокусирајући се на холистички приступ, Веселинов је истакао да менаџмент туристичке дестинације захтева свеобухватан приступ који обухвата планирање, развој, маркетинг и управљање ресурсима.
Нагласио је кључну важност разумевања потреба и жеља различитих циљних група у туристичкој индустрији, посетилаца, локалне заједнице и очувања животног окружења како би дестинација била ефикасно промовисана и привукла што већи број туриста. Управљање туристичким дестинацијама, према његовим речима, захтева снажно партнерство између приватног и јавног сектора, посебно локалне заједнице, засновано на заједничкој визији.
Посебно је обратио пажњу на разлику између бренд имиџа и бренд идентитета и позвао студенте да у будућности буду што реалнији у сагледавању тренутног стања и сходно томе планирају будуће кораке. Он се потрудио да на једноставан начин објасни појам менаџмента указујући на процесе доношења и спровођења одлука у пословању, али и приватном животу.
Стратешко комуницирање у туризму, како је објаснио, подразумева планирање и имплементацију комуникацијских стратегија усмерених ка циљаном тржишту и профилима туриста. То укључује сегментацију тржишта, прилагођавање порука и одабир различитих канала комуникације, попут дигиталног маркетинга, оглашавања, односа с јавношћу, друштвених медија, онлајн садржаја, догађаја и других маркетиншких алата.
Веселинов је својим знањем и искуством из области туризма дао драгоцен увид у комплексност менаџмента туристичке дестинације и неопходност ефикасног стратешког комуницирања као кључних фактора за успех у овој индустрији.
Студенти су показали изузетно интересовање за тему, постављајући мноштво питања везаних за искуство предавача како у државном тако и у приватном сектору. Посебно су били заинтересовани за предузетнички начин рада и мотивацију у пословању, чиме су додатно обогатили дискусију.
Веселинов је с великим ентузијазмом делио своје богато искуство, одговарајући на сва питања са стручношћу и примерима из праксе. Отворена атмосфера и интерактивност студената допринели су да се дискусија прошири на широк спектар тема, истражујући различите аспекте менаџмента туристичке дестинације и стратегија комуницирања.
Захваљујемо се нашем госту Дејану Веселинову на изузетно успешно одржаном гостујућем предавању на МЕФ факултету и нашем колеги асистенту Предрагу Тодорову на успешној организацији радионице.