Битност VS Хитност
Разумно коришћење времена ради остваривања циљева у животу јесте управљање временом. Дакле, неопходно је бити добар менаџер и са сопственим временом. Time management мора бити средње име сваког ко жели да успе. Све чешће чујемо како људи не стижу да се јаве и одговоре на позиве и поруке јер су претрпани обавезама и константно су у неком „хаосу“ који ако није креативан, никако није пожељан. Да бисте „хаос“ оставили иза себе, кључно је да се обавезе и амбиције запишу, потом да се процени важност сваке ставке и тек онда да се креирају потези.
Формула гласи: ЗАПИШИ - ПРОЦЕНИ – РЕАЛИЗУЈ
Формула подразумева добру скицу и рачуницу. Скица је на папиру а рачуница је изражена искључиво у уложеном времену.
Особе које имају проблем са организацијом, обављају обавезе које су ХИТНЕ (хитне и важне + хитне и нису важне – погледај табелу). Успешни људи се баве само стварима које су ВАЖНЕ. Неразликовање ове два суштинска параметра могу да учине да у животу измакну сви снови и планови јер се радило само оно што је наводно хитно. Та илузија заузетости је кључ неуспеха. Остварења су на дугим стазама и долазе постепено и зато је важно радити на њима.
Дневни план рада, подељен по сатници је такође изузетно користан алат који је пожељно практиковати. Одредити себи задатак, дати рок сат времена и потом обавити. Ако обавеза одузме мање од сат времена, остатак минута провести релаксирајући се. Ако одузме више од сат времена, значи да нисте добро проценили обим задатка и своје могућности. Све је ствар вежбе.
Битно је подсетити да сви имамо идентичних 24 h на располагању. Као и да није једноставно ускладити хитно и битно али је зато кључно да се те две категорије одвоје. Уколико константно трчите за хитним, делује да водите битку за преживљавање а тим методом лако може да се „сагори“ (популарно назван синдром: burning out). Промишљање, планирање рада и постепен напредак вас чини људским бићем способним да остварује и напредује.
Ко влада информацијом, влада ситуацијом.
Ко има добру организацију, креира ситуацију.
Прецизна информација и квалитетна организација су два најважнија чиниоца како током периода студирања тако и током животног пута.
ТАЧНОСТ ИНФОРМАЦИЈЕ СКРАЋУЈЕ УТРОШЕНО ВРЕМЕ. АДЕКВАТНА ОРГАНИЗАЦИЈА ЧИНИ ДА ВРЕМЕ РАДИ ЗА ВАС.
Време је подељено на универзалан начин у свим деловима света.
24 h, 7 дана у недељи, 365 дана у години.
Један сат, један дан, једна година.
Сви имају јединицу у „једначини“, али крајњи резултат ни за кога није идентичан.
Само од нас зависи!
Поставите приоритете и клоните се тираније хитности.
Сања Ђурђевић MA
social policy / business and human rights