Новости 3 Студентски профил Moodle
МЕФ
27. Август 2019 / 20:52    3691 Views  

Битност VS Хитност

Разумно коришћење времена ради остваривања циљева у животу јесте управљање временом. Дакле, неопходно је бити добар менаџер и са сопственим временом. Time management мора бити средње име сваког ко жели да успе. Све чешће чујемо како људи не стижу да се јаве и одговоре на позиве и поруке јер су претрпани обавезама и константно су у неком „хаосу“ који ако није креативан, никако није пожељан. Да бисте „хаос“ оставили иза себе, кључно је да се обавезе и амбиције запишу, потом да се процени важност сваке ставке и тек онда да се креирају потези.

Формула гласи: ЗАПИШИ - ПРОЦЕНИ – РЕАЛИЗУЈ

Формула подразумева добру скицу и рачуницу. Скица је на папиру а рачуница је изражена искључиво у уложеном времену.

Bitnost VS Hitnost Табела 1
У СКЛАДУ СА ТАБЕЛОМ ТРЕБА ПОСТАВИТИ ПРИОРИТЕТЕ И ПРОГРАМИРАТИ СОПСТВЕНО ВРЕМЕ

Особе које имају проблем са организацијом, обављају обавезе које су ХИТНЕ (хитне и важне + хитне и нису важне – погледај табелу). Успешни људи се баве само стварима које су ВАЖНЕ. Неразликовање ове два суштинска параметра могу да учине да у животу измакну сви снови и планови јер се радило само оно што је наводно хитно. Та илузија заузетости је кључ неуспеха. Остварења су на дугим стазама и долазе постепено и зато је важно радити на њима.

Bitnost VS Hitnost

Дневни план рада, подељен по сатници је такође изузетно користан алат који је пожељно практиковати. Одредити себи задатак, дати рок сат времена и потом обавити. Ако обавеза одузме мање од сат времена, остатак минута провести релаксирајући се. Ако одузме више од сат времена, значи да нисте добро проценили обим задатка и своје могућности. Све је ствар вежбе.

Bitnost VS Hitnost

Битно је подсетити да сви имамо идентичних 24 h на располагању. Као и да није једноставно ускладити хитно и битно али је зато кључно да се те две категорије одвоје. Уколико константно трчите за хитним, делује да водите битку за преживљавање а тим методом лако може да се „сагори“ (популарно назван синдром: burning out). Промишљање, планирање рада и постепен напредак вас чини људским бићем способним да остварује и напредује.

Ко влада информацијом, влада ситуацијом.
Ко има добру организацију, креира ситуацију.
Прецизна информација и квалитетна организација су два најважнија чиниоца како током периода студирања тако и током животног пута.

ТАЧНОСТ ИНФОРМАЦИЈЕ СКРАЋУЈЕ УТРОШЕНО ВРЕМЕ. АДЕКВАТНА ОРГАНИЗАЦИЈА ЧИНИ ДА ВРЕМЕ РАДИ ЗА ВАС.

Време је подељено на универзалан начин у свим деловима света.

24 h, 7 дана у недељи, 365 дана у години.

Један сат, један дан, једна година.

Сви имају јединицу у „једначини“, али крајњи резултат ни за кога није идентичан.

Само од нас зависи!

Поставите приоритете и клоните се тираније хитности.

Bitnost VS Hitnost

Sanja Djurdjevic
Сања Ђурђевић MA
social policy / business and human rights

Повезане странице