Новости 2 Студентски профил Moodle
Blog

Будући студенти

Припадници генерације Z

Ауторка: Ана Пупавица | 01. Октобар 2022 | 1147 Views
Будући студенти
#generacija z #studenti

Већ годинама се полемише о застарелости метода држања наставе. Социолози и психолози тврде да досадашњи начини преношења знања не постижу довољно велике резултате јер нису компатибилни са младим генерацијама. Генерација Z, којој припадају млади рођени између 2000. и 2010. године (мада границе још нису прецизно утврђене), рођени су и одрастали у потпуно новој, дигиталној ери, и то доводи до тога да се припадници ове генерације веома разликују од свих својих претходника. Табла и креда су потпуно застарела средства у настави када је Генерација Z у питању јер млади данас користе таблет рачунаре, присутни су на виртуелним друштвеним мрежама и свакодневно користе интернет. Потребно је пре свега променити приступ настави, прилагодити наставна средства и подићи ниво интерактивности, у супротом потпуно губимо фокус генерација које долазе. У наставку ће бити приказане методе чијом применом би се могли побољшати ефекти данашњих начина предавања.

Већи фoкус треба дати визуелним методама учења

Једана од особина припаднка и Генерације Z је то да их концентрација не држи довољно дуго, а да им пажњу привлачи и задржава динамичност, турболенција, компоненте естетске природе, итд. Према овоме, Генерација Z ће пре бити заинтересована за садржај уколико се користе визуелне методе учења, а градиво је подељено на сегменте који су краћи, различити и пружају одређени ниво динамичности. Окружење Генерације Z су графички богате веб технологије, HD екрани високе резолуције и великих димензија дијагонала и свеукупна засићеност информацијама. Резултат тога су изражене перцептивне способности данашњих младих који врло лако прихватају визуелне форме и ефектније их прихватају и уче. Предавачи морају испратити ове промене и понудити садржај који се радије гледа и опажа него предаје и слуша. Ово је посебан изазов за високо образовање, где је потребно градиво великог обима представити у веома кратком времену и подстаћи студент на самосталан рад, јер није могуће све научити на предавањима. Циљ бољег визуелног доживљаја доприноси и простор у коме се предавање одвија, и то је ставка која је припадницима Генерације Z , такође од значаја.

Просто памћење информација је бескорисно наспрам стицања способности за решавање проблема и критичко размишљање

Некада је веома било значајно имати способност лаког памћења информација попут бројева, назива, подела, итд. Људи са собом нису носили уређаје попут мобилних телефона, нису користили интернет, нису могли толико брзо да добију потребне информације, па су се трудили да их “носе” са собом. Данас је ситуација потпуно другачија. Увек ће бити оних којима је лакше да неке информације просто запамте, али поставља се питање да ли ће они та знања моћи да искористе у реалним радним околностима и задацима. Сматра се да је посебно данас непотребно памтити одређене информације када су оне доступне на пар кликова и претрага на интернету. Јасно је да се стратешки образовање мора бавити едукацијом младих у смислу развијања критичког размишљања и учењу примене знања у решавању проблема, а не у креирањем кадрова који ће у сваком тренутку знати датуме историјских догађаја, вредности математичких константи или одређених научних теорема. Предузетништво се сматра основом будућег економског привређивања и стога је важно на време обучити младе знањима која ће им помоћи у борби да опстану на тржишту.

Неопходно је прилагодити предавања потребама младих по критеријуму времена

Као што је и раније поменуто, велика мана Генерације Z је што им од превелике количине пласираних информација пажња драстично опада после краћег времена. Једноставно засићеност информацијама и убрзане конгитивне активности доприносе чињеници да већ после неколико десетина минута мозак не може да прими нове информације и да му је потребан одмор. Предавања се морају поделити у краће сегменте или је потребно омогућити младима да имају приступ знању онда када су спремни да га прихвате. Ту на сцену ступају методе учења на даљину, е-learning платформе и системи којима се лако приступа преко интернета и који су у сваком тренутку доступни.

МЕФ је факултет 21-ог века који се труди да иде у корак са новим генерацијама и пружи квалитетно савремено студирање. Чак и пре одлуке о упису на основне студије, МЕФ отвара врата садашњим матурантима, будућим бруцошима, да дођу, упознају се са факултетом, почев од самог простора, савремене опреме за учење, делова за одмор и забаву, до пружања свих потребних информација о самом студирању или упису на основне студије


Повезане странице

Main
МЕФ ФАКУЛТЕТ

Сазнај све на једном месту!

Основне академске студије

Сaзнај више

Osnovne akademske studije
Osnovne akademske studije