
Дигитални маркетинг и брендирање
Ово је веома, веома важно питање за развој бренда и ваше компаније.
Зашто? Укратко: канали маркетинга, осим директног маркетинга, данас су доста ограниченог дејства. Неко гледа ТВ, неко не, неко слуша радио, неко не, али сви – понављам сви – имају телефон и доступни су онима који се рекламирају путем дигиталног маркетинга.
Истина, огроман број агенција ради OnLine маркетинг па отуда и сумња да ли су квалитетни. Одговор на то питање је веома једноставан. Дају ли вам резултате у продаји или не? Управо ту се завршава свака даља полемика.
Имају резултате – платите их, немају ли – не требају вам. Мењајте! Такође, не упадајте у замку – радиће ми то комшија/пријатељ итд, не кошта много или је бесплатан. То је неозбиљно и неће дати резултате дугорочно.
Сам фокус на social networks није на таргетирању кампања, већ на идеји да привучете те које сте таргетирали. У томе се разликују компаније које раде ово професионално са својим know-how и базама које имају и од оних који само знају да покрену кампању.
Сама кампања мора бити свеобухватна ако постајете бренд. То значи да сте свуда у дигиталном свету.
А то значи да вас има и на:
Google, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, WebSite, и да имате свуда плаћене рекламе, и да радите SEO … и још доста тога…
Стога, дигитални маркетинг јесте далеко опсежније подручје пословања него што се сматра. Узрок таквом мишљењу томе може бити и недовољна едукованост о ИТ сектору међу људима у другим стручним сферама.
Но, XXI век с разлогом се назива „дигитално доба“, а ИТ је можда још само понегде ствар избора - у савременом пословном свету јесте нужност и ако га не имплементирате у своју пословну стратегију, бићете у заостатку а касније можда и у фази преиспитивања пословног опстанка.
доц. др Комлен Лаловић