Пословање у свим областима данас у потпуности зависи од информационих технологија, јер се користе искључиво организациони системи засновани на софтверској подршци. ИТ студијски програм омогућава проучавање системских инфраструктура, софтверске методе и технологије, примењене технологије, као и организациона и системска питања корисника ИТ.
Потреба за информатичким стручњацима постоји свуда где се производи и одржава рачунарска опрема, где се инсталирају и одржавају рачунарске мреже и где се пројектују информациони системи. Неопходне карактеристике за рад информационих система су: безбедност, поузданост, унапређење, могућност одржавања као и замене другим – напреднијим.
Циљ студијског програма је образовање студената за примену знања и вештина из области програмирања, рачунарских мрежа, база података, рачунарске графике и симулације. Посебан акценат се ставља на развој аналитичког и критичког мишљења које је веома битно за будућег инжењера информационих технологија.
Поред практичног знања, сврха овог студијског програма је и да допринесе стварању научно-истраживачког подмлатка кроз студентска самостална и менторска научна истраживања.
Након завршених студија можете се запослити на некој од следећих позиција: Software Developer (C, C++, C#, Java, Python...), Full Stack Developer (HTML, CSS, JavaScript, PHP...), Mobile App Developer (Android, IOS, Windows Mobile), Database Administrator (MS SQL Server, MySQL, Oracle...), System Administrator (Windows, Linux...), Data Scientist, Network Engineer, Database Analysist, Information Security Officer, IT Junior Consulter...
Сазнај више о погодностима.
Оствари повлашћене цене школарина.
Резервиши свој термин обиласка факултета.
Упиши Факултет уз помоћ МЕФ уписног тима.
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Структура програма, основни типови, улазно/излазне наредбе, контролне структуре. Декомпозиција (процедуре, функције), променљиви и вредносни аргументи, рекурзија, Сложени типови; записи, скупови, датотеке (бинарне, текстуалне), показивачи и механизам динамичке алокације и деалокације са примерима.
Практична настава:
Садржај предмета:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
На вежбама се организује тимски рад у решавању задатака из појединих тематских целина, чиме се прати афинитет студената према подручјима тематских целина. Студенти решавају задатке у тиму, а задаци се оцењују. Резултат свих тимских задатака основа је за излазак на испит.
Садржај предмета:
Садржај предмета
Практична настава:
Садржај предмета:
Садржај предмета
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Вежбе имају за циљ да се из следећих области: да се помоћу савремених алата мењају перфомансе хардвера, архитектура CISC и RISC, програмски модел, формати инструкција, начини адресирања, скуп инструкција, прекид, приказ рада кеш меморија процесора, периферије и контролери периферија, дискови и контролери дискова, интерфејси.
Садржај:
Практична настава:
Садржај:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржајпредмета:
Теоријска настава:
Теоријска настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
У оквиру наставе студент бира научно стручну, стручно апликативну област, ради израде пројектног задатка. Пројектни задатак садржи практичну реализацију неког задатка из праксе и захтева примену стечених знања и вештину у практичном раду на рачунару
Пројектни задатак се полаже као испит. Пројектни задатак је дефинисан тако да од студента захтева решавање практичних проблема и самостално доношење пројектних одлука и увођење одговарајућих претпоставки. Због тога пројектни задатак често садржи намерно или случајно унесене непрецизности, недостатак података, или чак и контрадикторности
За израду пројекта, осим доброг познавања градива покривеног предметом, потребно је:
Познавање програма за обраду текста и других алата који се користе
Ова знања студенти стичу на предметима који су предуслов за похађање овог предмета уз коришћење рачунара, односно морају самостално да стекну, уколико их немају
За израду пројектног задатка студент користи сопствене ресурсе (рачунаре и софтвер) или ресурсе факултета (информатички кабинет), у сопственој организацији
Студенти су слободни да време и место свог рада на реализацији пројекта одреде према својој жељи и могућностима. Полагање пројектног задатка се одржава у информатичком кабинету на факултету, по распореду полагања
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Дизајн и имплементација конкретне базе података и коришћење комерицјалних система за управљање базама података
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Садржај предмета:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Рачунске и практичне вежбе које се односе на: представљање функција, минимизацију функција, реализацију функција мултиплексерима, декомпозицију функција и анализу и синтезу коначних аутомата
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Провере тестирањем знања два пута у току целпкупног предавања
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Подразумева боравак и рад у предузећима, установама и организацијама у којима се обављају различите делатности. Избор тематске целине и привредног предузећа или друге организације спроводи се у консултацији са предметним професором. Током праксе студенти морају водити дневник у коме ће уносити опис послова које обављају, закључке и запажања. Изучавање унутрашњих и спољашњих фактора који утичу на пословни успех и управљање приходом предузећа.
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Рачунарска графика која се користи у различитим областима (техничке области – машинство, саобраћај, архитектура, ..., образовању, израда компјутерских игара, WEB дизајн), растерска графика, векторска графика, геометријске трансформације, анимација, пројекција, 3Д пројекција, алгоритми за цртање линија, графички стандарди , Концепција и фазе Web дизајна, Мултимедијални садржаји на WWW и алати за њихово креирање.
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Практични примери представљања узора уз примену важних принципа пројектовања
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Радионице о менаџменту у медијским предузећима
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Практична настава:
Садржај предмета:
Теоријска настава:
У оквиру наставе студент бира научно стручну, стручно апликативну област, ради израде пројектног задатка. Пројектни задатак садржи практичну реализацију неког задатка из праксе и захтева примену стечених знања и вештину у практичном раду на рачунару. Пројектни задатак се полаже као испит. Пројектни задатак је дефинисан тако да од студента захтева решавање практичних проблема и самостално доношење пројектних одлука и увођење одговарајућих претпоставки. Због тога пројектни задатак често садржи намерно или случајно унесене непрецизности, недостатак података, или чак и контрадикторности.
Практична настава:
За израду пројектног задатка студент користи сопствене ресурсе (рачунаре и софтвер) или ресурсе факултета (информатички кабинет), у сопственој организацији. Студенти су слободни да време и место свог рада на реализацији пројекта одреде према својој жељи и могућностима. Полагање пројектног задатка се одржава у информатичком кабинету на факултету, по распореду полагања.
Садржај предмета:
Теоријска настава:
У оквиру наставе студент бира научно стручну, стручно апликативну област, ради израде пројектног задатка. Пројектни задатак садржи практичну реализацију неког задатка из праксе и захтева примену стечених знања и вештину у практичном раду на рачунару. Пројектни задатак се полаже као испит. Пројектни задатак је дефинисан тако да од студента захтева решавање практичних проблема и самостално доношење пројектних одлука и увођење одговарајућих претпоставки. Због тога пројектни задатак често садржи намерно или случајно унесене непрецизности, недостатак података, или чак и контрадикторности.
Практична настава:
Садржај предмета:
Завршни рад предствља самостални теоријско-практични рад студента у коме се он упознаје са методологијом анализе проблема у области информационих технологија у пословном систему и дефинисања одговора по задатку циљно оптималног вођења пословног система. Након обављене анализе, изучене литературе и решеног примера студент припрема завршни рад у форми која садржи следећа поглавља: Увод, Садржај, Обраду теме рада, Закључак, Литература. Након завршеног рада студент комисијски брани написани рад по дефинисаној теми у складу са уређеној процедури дефинисаној законом и општим актима Факултета. Успешно израђен и одбрањен завршни рад је потребан услов за завршетак основних академских студија и стицање стручног звања и дипломе Факултета.